självklarheter

När man är liten är allting omkring en själv så självkart.
Som maten i kylskåpet, sängen är bäddad, kläderna finns där de ska vara och behövs det något så köper man det. Med pengar som bara finns där.
När jag flyttade hemifån insåg jag att det inte är så självklart att maten bara finns där. Den måste man köpa och vara ekonomisk med för att ha råd med annat. Då är det bra att vara hos Mamma!

Det tycker jag är rätt konstigt för ibland tror jag fortfarande att det är så. Jag vet fortfarande inte hur man betalar räkningar eller hur jag ska kunna betala de när jag är stor. Men nu behöver jag faktiskt inte tänka på det. Som tur är.

Det får väl lösa sig som jag tänkt  som allt annat, och då har det gått bra :).

Därför kan jag med lugn och ro gå till skolan och komma på vad jag vill bli (fast jag redan vet...) 
 


and it hurts with every heartbeat, jag saknar dig.

/♥Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0