already 2009

Förlåt fina NI att jag inte skrivit någonting - jag ska inte skylla på tid för det har jag som mest av, typ. Ska summera vad jag gjort under jullovet nu i en kort version!


RESAN NER. Den 20 december körde jag och mamma ner till efter en god frukost på Busquit med Lotty som ska resa i en månad nu, sen väntade ett stopp inom Frillesås för att hälsa på Lisbeth och Stefan, deras ena son och urgulliga barnbarnoch äta jättegod mat i deras nybyggda hus. Sen släppte mamma av mig i Klågerup hos min Marcus, där väntades också väldigt god mat haha.
Sen stannade jag hos Marcus till den 22 december. Där hade vi några mysiga dagar hemma hos honom och i stan!
Vi bytte även julklappar, fick en jättefin klänning från Tommy Hilfiger av honom och SATC filmen. Wie.

PÅ LANDET. Sen väntade några mysiga dagar med mamma på landet. Vi tog det lugnt, såg filmer och åt godis och var i Ystad och Tomellila och massa annat mysigt. Sen var det julafton som var en underbar dag med många fina paket och jättemysig stämning som inleddes på Ystads stortorg av en julkör. Jag fick även övningsköra och gjorde det efterföljande dagar. Vi hade det jättemysigt, min fina mamma och jag!

På annandagen kom älsklings marcus till mig och vi hade några underbara dagar tillsammans, man tar verkligen vara på alla dagar tillsammans när vi inte ses på ofta annars. Vi gjorde inte så mycket egentligen vilket var otroligt skönt.
Jag övningskörde, den som var mest nervös i bilen var Marcus som inte kunde släppa handtaget i taket och mest satt och var rädd att jag skulle krocka haha. Vi åt god fisk i kåseberga, läste massor, kollade på tv och sov etc. Hihi. Några underbara dagar hade jag, mamma & marcus. Så skönt att koppla bort allting annat.

EFTER DAGARNA PÅ LANDET. Dagen före nyårsafton körde mamma mig till Malmö och Marcus hem till Klågerup. Mamma var så snäll som lämnade av hela min packning och madrass i lägenheten i Malmö och så fick hon och jag lite extratid tillsammans... Sen fick jag panikshoppa massa tråkiga saker på stan som behövdes inför nyår. Sen skulle mina fina vänner: Susanna, Gaby & Anna-Maria komma till Malmö med tåget. Alltså väntade ett par fantastiska dagar med underbara vänner och alla mina förväntningar jag hade infriades totalt.

NYÅRSDAGAR. Första kvällen åt vi jättegod kinamat sen väntade en cosmopolitan. Sweet. Vi hade jätteskoj verkligen :D. Nästa morgon vaknade vi tidigt, alla var nog riktigt spända inför den kommande kvällen och natten. Vi gjorde iordning oss i tid och allt var perfekt verkligen. En taxi körde oss till stan då bussen var sen och hos torbjörn väntade en helkväll med många fina vänner, god dricka och god mat. Wiho. Jag hade alltså en superlyckad nyår hihi. Tur att Gaby fick sin nyårskyss, med radarn inställd så träffade hon en Love som drack upp hennes champagne, hahahahaha! Så jakla joligt alltså. På Susannas blogg finns en utförlig beskrivning som måste läsas :D!

EFTER NYÅR. Susanna & Anna-Maria åkte redan på nyårsdagen men jag och Gaby stannade tills på lördag förmiddag. Jag och Gaby åt en god pasta på en mysig resturang på Lilla Torg där Gaby förälskade sig i servitören, sen skålade vi in sommaren, galna som vi är, i sommardrycken ett glas Rosé hahaha. Det var väldigt mysigt. Sen kom också Björn och hade sällskap med oss. Dagen efter var det fredag och jag och Gaby var i stan med hennes 2 jättetrevliga kusiner. Sen följde den ena kusinen, Carris, med oss ut. Vi var på Koi och hade en jättetrevlig kväll verkligen! Wiho. Mysmysmys.



Dagen efter åkte en trött Lollo hem till Marcus med 2 kassar, en stor resväska och en madrass i en svart sopsäck, som var fylld med lakan och handduk. Haha, alltså det var det värsta, så fruktansvärt jobbigt och tungt att släpa på allt det. Jag kände mig som en trés chic uteliggare haha. När påsarna åkte loss från väskan en gång och jättemycket innehåll åkte ut hjälpte INGEN mig, inte ens en enda gång då jag såg att massa kollade för det var extremt tungt. Man kan iaf fråga om man behöver en extra hand till exempelvis busshållplatsen, men inte... suck. Tur jag välkomnades av en underbar pojkvän på busshållplatsen som hjälpte mig och jag kunde trilla i en varm famn. IloveyouMarcus.

Summan av kardemumman hoppas jag på ett lika bra år som 2008 var och att alla ska vara snälla och rara & hjälpsamma mot varandra!

Vad ska Malaga gänget kallas år 2009 ? Blir det Malagagänget? Eller blir det ett dubbelnamn? Kanske är vi Malaga gänget även om vi reser jorden runt? Låt 2009 bestämma det. :). Älskar er.


Cosmo 4. Haha. Ni är underbara.


Jag och min fina älskling Marcus.
Jag älskar dig. Vi kommer få ytterligare ett underbart år tillsammans hihi.

/Louise



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0